Arama

Gaziantepspor’un efsane kalecisi Metin, Komphela’yı namaza nasıl götürdü?

1 yıl önce

Gaziantepspor ve Türk futbolunun efsane kalecisi Metin Akçevre, katıldığı bir canlı yayında Gaziantepspor ve Komphela ile ilgili anılarını anlattı. Attığı 18 gol ile Türk futbolunun en çok gol atan Türk kalecisi olan Metin Akçevre anılarını Ordu Yorum'a anlattı. Metin Akçevre'nin ilginç hikayeleri, kırdığı rekorları ve efsane futbolcularla anıları dikkat çekiyor.

ad image

FUTBOLA ORDU’DA BAŞLADIM

Gaziantepspor’un yıllarca kalesini koruyan ve takım kaptanlığı yapan Metin Akçevre, “Futbola nasıl başladım. Orduspor’dan önce Esnafspor vardı. Ordu’nun amatör takımlarından. Ben orada basketbol ve hentbol oynuyordum. Esnafspor’da bir maç çıktım. Ama benim orada hikayem ilginçti. Orduspor’a gelmeden önce Ordu’da Ramazan turnuvaları oynanırdı. O zamanda çok kalabalık maçlar oynanırdı ve bende Kömürspor diye bir takımın kaleciliğini yapıyordum. Maçı oynadığımız yerin yanında Ordusporlu idareciler, teknik heyet ve futbolcuları da maçları izliyordu. Şansım işte orada iki penaltı kurtardık ve Ordu beni transfer etti. Ve penaltılar hayatımda çok şey değiştirdi” dedi.

SERGEN EKMEKLE ANTRENMANA GELDİ

Efsane kaleci Metin Akçevre, Beşiktaş’ta Sergen Yalçın ile yaşadığı bir anısını anlatalarak, “Sergen Yalçın biz Beşiktaş’ta iken bizimle yeni antrenmanlara çıkıyordu. Genç takımla antrenmanlara çıkıyordu. Bir gün baktım elinde ekmekle antrenmana geldi. Sergen ne yapıyorsun dedim, abi karnım aç dedi. Yiyip öyle antrenmana çıkacağım dedi. Bende oğlum yarım ekmekle mi antrenmana çıkacaksın dedim ve öyle bir anımız oldu Sergenle” diye konuştu.

DEĞİŞİM GAZİANTEP’TE BAŞLADI

Efsane kaleci Metin Akçevre, 25 yaşında Gaziantepspor’a transfer olduğunu ve kendisi için değişimin orada başladığını belirterek,”Gaziantep’ten önce beni Fenerbahçe istedi. Ama bende Beşiktaş taraftarı beni çok seviyor. Ben Fenerbahçe’ye gidemem diyerek Gaziantepspor’u tercih ettim. Gaziantepspor’da 5 yıl oynadım ve orada da çok iyi yerlere geldim. UEFA, İnterToto Avrupa kupalarında oynadık. Hatta UEFA’da Gaziantepspor’un ilk golünü ben attım. Sonra 18 gole ulaştım. Türkiye’de en çok gol atan kaleci benim” dedi.

YILMAZ VURAL’LA ANIMIZ VAR

Gaziantepspor’da kampta iken gazinoya giden futbolcuların Yılmaz Vural ile anısını anlatan Metin Akçevre, “90’lı yıllarda gazinolar vardı. Bizde takım halinde hafta sonu maçlardan sonra oyun oynamaya giderdik. Antalya’da devre arası kampımız vardı. Hocamız Yılmaz Vural’dı. Kampta hocamız herkese gece 12’ye kadar izin veriyorum. Ama herkes 12’de odasına gelsin dedi. Bizde her gün gidiyorduk. Daha sonra 4. Gün olayı abarttık. Gece saat 2’ler falan oldu. Menejerimiz Timuçin Kalender geldi hadi hoca çok kızıyor dedi. Tabi herkes oradaydı. Ayhan Akman, Boliç’ler ve daha çok isim vardı. Sonra bir baktım Yılmaz hoca geldi ve bağırmaya çağırmaya başladı. Sonra otele geldik Yılmaz hoca bir daha giderseniz istifa ederim dedi. Bizde olur mu hocam dedik ama üçüncü gün yeniden Hasan Çelik geldi Metin gidiyoruz hadi dedi. Nereye gidiyoruz Hasan dedim. Yılmaz hoca aşağıda oturuyor dedim. Ama biz arka taraftan Boliç, Ayhan, ben, Hasan Hababam Sınıfı gibi atlayarak otelden çıktık. Gittik sabaha kadar oyun oynadık ve kahvaltıya hiçbir şey olmamış gibi geldik. Yılmaz Vural geldi klasik hareketleriyle. Arkadaşlar böyle olun ya dedi. Tabi biz herkes gazinodan geliyor ve herkes gülüyor. Öyle bir anımız oldu” dedi.

TAKIM HALİNDE NAMAZA BAŞLADIK

Gaziantepspor’daki anıları bitmek bilmeyen Efsane kaleci Metin Akçevre, “Yılmaz Vural’dan sonra göreve Sakıp Özberk geldi. Ve takım olarak hepimiz namaza başladık. Ve bir Cuma günü takım otobüsüyle herke namaza gidecek. Tam otobüs giderken Komphela bağırıyor. Kaptan.. kaptan.. Ne oldu dedim. Bende geleceğim dedi. Oğlun senin ne işin var Cuma namazında dedim. Olsun dedi. Beni her yere götürüyorsunuz buraya da gideceğim dedi. Herkes orda ve kalabalık cami. Ben ne yapacağım dedi. Bende biz ne yaparsak sende onu yap dedim. Uydum imama der başlarsın dedim. Allah’u Ekber dedik biz, Komphela’da dedi ve namaza başladı. Tam o sırada telefon çaldı ve başkan Celal Doğan. Kaptan belediyeye gelsene dedi. Oğlum siz namaza gidiyorsunuz bu adamı neden götürüyorsun dedi. Bende anlattım neden gittiğini ve o anda başladı Celal Doğan gülmeye” ifadelerini kullandı.

Super Admin

It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout. The point of using Lorem Ipsum

Beğendim
Bayıldım
Komik Bu!
Beğenmedim!
Üzgünüm
Sinirlendim
Bu içeriğe zaten oy verdiniz.